r o y a l n e v e r e v e r l a n d

HOME ABOUT STUFF LINKIES FOLLOW DASHBOARD

Nur Ardini. Panggil saya Dini. Saya terima request poster dan header. ;




;


© Skin by Atiqah Jaidin inspired by Myra. Edit and owned by Ardini. Do tell me if I do not credit yours.
TUTO | Pop Up Window Comment Dan Sebaliknya
Monday, January 21, 2013 | 0 peterpan(s)

Wazzup Yo ( '_^ ) 
Okay, sebenarnya, saya tak nak berucap panjang, tapi, alorh.. buat jolah...Tadi saya baru update lagi tuto, kali ni ada lagi. Huhu, saya tengah bosan.. Mata asyik menghadap Microsoft Power Point je..
Jom mula!
  • Dashboard
  • Settings
  • Post And Comments
Skroll bawah sikit, lepas tu nampak dia tulis "Comment Location" ada empat pilihan. Korang pilih "Pop Up Window" dah? lepas tu save. Okay?

Now, bagi sesiapa yang blogskin users yang skin dia tak ada comment code, boleh rujuk tuto bawah ni-->

  • Dashboard
  • Template
  • Ctrl+f search code : </blogger>
  • Then, copy code bawah ni :
<BlogItemCommentsEnabled><a class="comments" href="https://www.blogger.com/comment.g?blogID=BLOG ID&postID=<$BlogItemNumber$>&isPopup=true" onclick="window.open('https://www.blogger.com/comment.g?blogID=BLOG ID&postID=<$BlogItemNumber$>&isPopup=true', 'bloggerPopup', 'toolbar=0,scrollbars=1,location=0,statusbar=1,menubar=0,resizable=1,width=400,height=450');return false;"><$BlogItemCommentCount$> comment(s)</a></BlogItemCommentsEnabled>

  • Pastekan di atas kod : </blogger> tadi tu..

Oren : Tukarkan dengan blog id korang ya..

GOOD LUCK 

P/S : Oh ya, memangdangkan ramai rakan-rakan bloggers menggalakkan saya untuk memanggil diri saya "dini" okay then. I will.