r o y a l n e v e r e v e r l a n d

HOME ABOUT STUFF LINKIES FOLLOW DASHBOARD

Nur Ardini. Panggil saya Dini. Saya terima request poster dan header. ;




;


© Skin by Atiqah Jaidin inspired by Myra. Edit and owned by Ardini. Do tell me if I do not credit yours.
TUTO | Add or change your cursor
Monday, January 21, 2013 | 0 peterpan(s)

Jawab salam di atas tu ya! 
Wazzup Yo! ( '_^ )

Ok ok, sekarang ini, saya tengah superb busy gila! Manakan tidaknya, orang sebok siapkan presentation, yang saya ni, sebok update blog. Yelah, ada orang request tuto.. kang tak buat kang ho.. panggil polis suroh tembak saya ni! I'm innocent! (Puih)
Back to the topic, saya sebenarnya kena buat tuto hari ni, tengok tajuk.. hari ini tuto apa? TUTO TUKAR CURSOR OR ADD CURSOR! So, sekarang ni, nak buat add dulu ke... change dulu. Ok-ok, mari kita buat add dulu.. jangan marah haa..
Add Cursor
  • Dashboard
  • Template
  • Cari codebody {
Dah jumpa? Ok, bagus-bagus. Lepas tu, korang copy code bawah ni pulak

cursor: url(URL CURSOR), progress;
Dah? lepas tu, korang paste kan kat mana? Nampak tak kod


color:  #ffcccc;
background: url(http://www.blablabla.com/small/smallpattern-12.png
);
background-attachment:inherit;

kan? Okay, so, tolong pastekan dekat bawah kod : background-attachment:inherit;  tu, jelas? (Macam cikgu pulak..)


Change Your cursor. 


  • Dashboard
  • Template 
  • Search kod : background-attachment:inherit;
  • Ha... itu kod tadi yang saya bising tu kan?
  • Nampak tak code cusor korang yang terletak betul-betul dekat bawah kod tu. Okay? Lepas tu, tukarlah url cursor nye..

How to get your cursor URL

okay, dalam bab ni memang senang sebenarnya, tapi agak memeningkan sikitlah..Apa-apa pun, untuk senang, korang kena tahu ni dulu, baru buat tuto kat atas tu, tapi, tak pelah.. Sesapa yang skroll bawah sikit, tu tahulah.. Kalau korang baru nak cari cursor, boleh tengok tuto bawah ni lah..

  • Masuk link ni --- > cursors
  • Dah? cari dulu cursor yang mana korang nak.
  • Dah? Click lah kat cursor tu pastu akan keluar page dia. 
Skroll bawah sikit, nampak dia tulis "Option #1 - Universal CSS/HTML code" kan? copy kod yang ada dalam kotak tu lepas tu pergi dekat "Start Button" (dekat menu bar bawah computer, bukan internet) Search notepad. Dah? nampak? Click. 

Dah nampak dia keluar kan? So, paste kod yang korang copy tadi. Dekat notepad tu, cari kod 

"http:codecursorkorang.html" yang merah tu, just kod cursor korang lah... kopy dari http:// sampai html dah?
Make sure korang copy code cursor yang ada tajuk nama cursor korang tu.. Jangan copy benda lain lak!

Lepas tu, korang pastelah kat "URLCURSOR" yang saya tulis dekat code tu (warna biru tu).. Lepas tu, preview dulu, kalau okay, save. Kalau tak okay, tolong bagitahu,ya? boleh suruh saya editkan, okay? 

BIRU : url cursor
 
P/S : Susah saya nak buat tuto ni sebenarnya, sorry kalau tak faham... Cheolsahamnida..

GOOD LUCK